Wybierz kraj stacjonowania łódki
Wiek jednostki
od 0 do10 lat
Długość jednostki
od 2 do 10 ft
od 2 do 10 m
Liczba koi
od 2 do 10
Liczba kabin
od 2 do 10
Liczba toalet
od 2 do 10
Typ jednostki
Dowolny
Model jednostki
Cena w EUR

Jak kupić jacht - pytania i odpowiedzi

Czy używane jachty są godne zaufania?
Jachty należą do armatorów z którymi jako Charter Navigator (www.charternavigator.pl) współpracujemy od wielu lat.
Nie umieszczamy ogłoszeń indywidualnych lub firm których nie znamy.

Jak można się umówić na oglądnięcie jachtu?
Jeśli dana jednostka Państwa zainteresuje, umawiamy spotkanie na miejscu z właścicielem jachtu/armatorem.

Czy na kupiony używany jacht jest jakakolwiek gwarancja?
Nie.
Oferowane jachty są serwisowane przez najlepszych, wybranych przez nas armatorów.
Przy zakupie dobrze jeśli będzie z Państwem osoba znająca się na sprawach technicznych jachtu.
Możemy zaoferować naszą pomoc.

Jak wygląda procedura zakupu? Czy konieczna jest umowa notarialna, czy tylko obustronna?
Umowa kupna-sprzedaży.

Jakie dokumenty zakupu dostanę (fakturę, umowę)?
Umowę, fakturę, dokument techniczny jachtu.

Jak wygląda rozliczenie podatków przy zakupie jachtu za granicą?
Czy doliczany jest podatek VAT?
Tutaj może być kilka sytuacji. Poniżej przykład:

1. Firma z Polski kupująca jacht w Chorwacji lub innym Państwie UE, która przetransportuje jacht do Polski - procedura wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - musi rozliczyć VAT w Polsce - czyli naliczyć należny oraz naliczony podatek VAT -  w ogólnym rozrachunku wyjdzie to na "zero".
2. Firma z Polski kupująca jacht w Chorwacji lub innym Państwie UE, która nie przetransportuje jachtu do Polski - opodatkowanie podatkiem VAT według prawa podatkowego w Chorwacji.
3. Osoba fizyczna z Polski kupująca jacht w Chorwacji lub innym Państwie UE od osoby fizycznej, która przetransportuje jacht do Polski lub nie -  transakcja ta będzie podlegać przepisom danego kraju gdzie kupjemy jacht np. opłata skarbowa, podatek od wzbogacenia, od dóbr luksusowych itp. W każdym kraju są różne podatki.

Czy jest możliwość rozbicia płatności na raty?
Zazwyczaj armatorzy nie oferują takiej opcji.
Niemniej są polskie instytucje finansowe, które zajmują się sprzedaża ratalną.

Czy mogę kupić jacht na kredyt lub leasing?
Tak.

Czy można zostawić jacht u armatora, żeby zarabiał na siebie?
Wszytko zależy od armatora i zasadach na jakich sprzedawany jest jacht.
1. Można kupić jacht, który jeszcze przez kilka lat musi być we flocie armatora.
2. Można kupić jacht, ktorego już armator nie chce w swojej flocie (np. jest już za stary).
3. Można kupić jacht, który może, ale nie musi pozostać we flocie armatora.

W przypadku punktów 2 i 3, jacht można pozostawić we flocie innego armatora.
W tych przypadkach można liczyć na nasze doradztwo.

Jak sprowadzić jacht do Polski?
Opcje są dwie.
1. Drogą lądową. Pomagamy w znalezieniu firmy przewozowej.
2. Droga morska. Możemy przeprowadzić jacht.

Czy zakup jachtu muszę zgłosić/zarejestrować w Polsce?
Można a nawet powinno się ze względu na niskie koszty.
Z umową kupna-sprzedaży oraz dokumentem technicznym jednostki należy zgłosić się do PZŻ lub najbliższego starostwa powiatowego.
Od 1 sierpnia 2020 roku można to również zrobić na stronie: https://interesant.reja24.gov.pl/login
Umowa kupna-sprzedaży musi być także w języku polski.
Dokument techniczny w języku angielskim lub polskim, ale wymagana jest tłumaczenie przysięgłe.
Należy również pamiętać o wyrejstrowaniu jachty z kraju zakupu.

Czy zakupiony jacht może pozostać pod dotychczasową banderą?
Zależy od kraju gdzie kupowany/zarejestrowany jest jacht.

Jakie są możliwości ubezpieczenia jachtu? Jakie są roczne koszty ubezpieczenia? Czy ubezpieczenie jest obowiązkowe? (tu też przydała by się współpraca z ubezpieczycielem).
Ubezpieczeniem jachtów zajmują się m.in. takie firmy jak Proffman, Pantaenius czy EIS.

Co oznaczają wyrażenia "Zostaje we flocie", "poza flotą".
W naszej wyszukiwarce znajdziecie jachty z oznaczeniem:
"Poza flotą" - Zakupiony jacht można praktycznie zabrać od razu. Zazwyczaj jest to na koniec sezonu.
"Zostaje we flocie" - Jacht musi zostać jeszcze kilka lat we flocie armatora.
Kupujący jacht wpłaca pierwszą opłątę za czarter przy zakupie a druga opłate po okresie w którym jacht musi przebywać we flocie armatora.

Czy mogę korzystać z jachtu, który trzymam we flocie armatora.
Wszystko zależy od danego armatora.
Niektóre firmy zezwalają na użytkowanie swojego jachty przez kilka tygodni nie tylko w marinie gdzie stoi jacht, ale w innych destnacjach, gdzie stacjonuje flota armatora.


Masz dodatkowe pytania.
Napisz do nas: info@brokernavigator.pl

Powrót do strony głównej
NASZE MARKI